Sunday, April 24, 2011

Tinta Berdarah Lagi

Assalamualaikum allz.....
Wah... lama yer rasa tak menjenguk ke sini.. hehehhe, last bulan januari... nih da april... bila april tiba.. hati mula berkata... lalalalalala ahahahahaha, sesungguhnya kesibukan mengatasi segala2 nya..... ape yg sibuk sgt Encik Qai kita nih? haaaa nih nak citer la nih... setelah sebulan aku terapung di SK Sri Jelok, secara rasminya 1 February 2011 aku diarahkan melapor diri di sekolah baru ku SK Beranang..... Alhamdulillah dapat semakin dekat dgn rumah, dan yg paling menggembirakan ialah ni lah sekolah aku masa aku sekolah dulu, hehehehe, terkejut jugak pada awalnya... tapi bila difikir2kan semula.. mmg betul org kata "ada hikmah di sebalik kejadian" kan? mcm2 hikmah yg diterima, Alhamdulillah... perkhabaran gembira pon diterima.. permohonan untuk melanjutkan pelajaran pon diterima... skrg aku juga bergelar student di UPM, hah.. keje lagi, blajo lagi... tapi kata orang.. untuk berjaya.. mmg perlukan pengorbanan.. dan aku anggap ni lah pengorbanannya yg perlu aku buat, kemudian di sekolah baru ku ini jugak aku akhirnya berpeluang utk melatih team hoki sekolah dimana telah aku tinggalkan selama 5 tahun semenjak aku posting... walaupon aku bukanlah seorg pemain hoki yg hebat dulu, tapi aku harap ilmu dan sedikit pengalaman yg aku ada dapat melahirkan pemain2 yg lebih hebat daripada aku, selain melatih team sekolah, juga dengan tugas aku mendidik, serta aktiviti lain, aktiviti berpengakap juga berjalan seperti biasa, SKB juga telah berjaya menjadi tuan rumah kepada kejohanan bolasepak zon semenyih serta perkhemahan bersepadu unit beruniform (P) sekolah rendah peringkat daerah hulu langat, semuanya berjalan dengan lancar.... dan yang paling penting ialah kejayaan pasukan hoki perempuan SK Beranang mengekalkan kejuaraan LAPAN tahun berturut2, manakala pasukan lelaki di tempat ke 3 tapi tanpa sebarang kekalahan, sgt seronok..... 1st tyme bawak team n Johan....... satu pengalaman yg amat manis..... dan sehingga minggu lepas kesibukan melanda... akhirnya hari minggu ni aku berehat sepuas2 nya untuk refresh badan aku nih.... yeah.. sekian dulu untuk kali ni sehingga berjumpa lg yea di coretan akan dtg... membingkiskan sebuah tinta berdarah.... Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment

">