Monday, May 17, 2010

SELAMAT HARI GURU

Assalamualaikum semua... 1st of all aku nak ucapkan Selamat Hari Guru kepada semua yang bergelar pendidik di seluruh negara.. dengan tema GURU PEMBINA NEGARA BANGSA dengan harapan supaya kita warga pendidik menjadi tenaga untuk mencurahkan ilmu kepada pewaris negara dan bangsa pada masa akan datang. kepada semua guru yang telah mencurahkan segala ilmu padaku sehingga aku berdiri di sini.. dan aku akan teruskan mencurahkan ilmu kepada anak bangsa ku sepertimana yang pernah guruku lakukan dulu, terima kasih cikgu, jasamu tetap ku kenang hingga ke akhir hayatku.. itulah intro dr aku...  bulan Mei nih aku rasa macam-macam da jadi kat aku ni, dari eksiden kereta smpai la motorku yang rosak nih.. huhu... sedih btol mengenangkan semua benda yang berlaku ni... bila motor dan kereta aku 2-2 sekali masuk bengkel... aduhhhhh.. tapi takpela.. mungkin ada hikmah di sebalik kejadian.. erm.. perkhemahan jamboree 1 Malaysia dah selesai.. then lepas ni menanti untuk ke padang jamboree kebudayaan pulak... cukup smpai disini kali ni.. jumpa lagi di lain masa... salam dari tinta berdarah..

Tuesday, May 11, 2010

mencoret semula...

uihsss.. assalamualaikum semua... hampir sebulan x mencoret kat sini, akibat kesibukan kerja dan berkaitan hal-hal lain, seminggu 2 nih macam perkara yg berlaku, samada kepada aku ataupon orang yang disekeliling aku, yang pastinya satria tu dah jahanam jumaat lepas sebab eksiden... huh.. kesal pon tak guna, benda mmg nak jadi, anyway thanx utk boboke bg aku lepak studio refresh diri, naes yg datang menjenguk2 tgk kereta aku, bawak ke balai sumer, apool yang bagi bantuan sumer tow truck, n kepada yg terlibat secara langsung ataupon tak langsung, minggu lepas juga seminggu aku terlibat dengan kejohanan sepaktakraw msss ( Majlis Sukan Sekolah-sekolah Selangor ) di Gombak. sibuk.. mmg sibuk.. penat... mmg penat.. tapi tu la dinamakan kerja kan? hujung minggu ni plak perkhemahan sempena sambutan hari belia 1Belia 1Malaysia.. aku terlibat sebagai wakil pengakap pergi under kontingen Selangor.. ape pon masih belum terlambat untuk aku ucapkan SELAMAT HARI IBU kepada ibu tersayang... mak-mak serta org yg bergelar ibu di seluruh dunia.. dan harap tak terlalu awal untuk mengucapkan SELAMAT HARI GURU kepada kawan-kawan sejawatan semua dan guru-guru di seluruh dunia, tanpa kalian yang bertungkus lumus, berusaha untuk mendidik dan mengajar serta mencurahkan ilmu bagi melahirkan modal insan yang gemilang pada masa yang akan datang.. aku harapkan kita terus berjuang dengan misi kita mendidik anak bangsa walau apa pon halangan, apa pun rintangan, apa pon cabaran, semoga kalian serta diriku sendiri akan terus tabah demi mewarnai dunia pendidikan.. berusaha untuk kita buat yang terbaik dalam apa jua bidang dan kepakaran kita...walau bagaimanapon... enjoy ur life.. salam sayang dari tinta penulis    [[MistA Qai]]
">